dimecres, 26 d’octubre de 2011

Joan, sabes que ha muerto un vecino?

Fa dues setmanes, a principis d’octubre, creuava la plaça de davant de casa i vaig veure una ambulància que s’enduia a un irlandès que darrerament dorm a la plaça. Vaig anar a informar-me del que succeïa amb l’Anna Maria, que també fa ja un cert temps dorm als porxos, pensant que potser era la seva parella a qui s’enduien.
No ho era, era en Jesse, l’ irlandès que sempre va amb un gos negre molt maco. Em va comentar que ella es feia càrrec del gos, però que no podien fer el mateix amb les pertinences del Jesse, doncs tot i que estaven enquibides en una sola motxilla, aquesta pesava massa per anar-la carretejant per la ciutat. Els de l’ambulància es negaven a emportar-se-les amb en Jesse i pretenien deixar-les tirades allà.
Vaig anar a parlar amb els nois del SEM (les ambulàncies públiques) i el vaig comentar que quina seria la seva actuació en cas de que a una turista anés amb la seva maleta trolley i li donés un” jamacuco” sobtat. Sense dir res, un dels SEM es van posar guants i va anar a recollir la motxilla per carregar-la a la ambulància amb en Jesse.
A la tarda en Jesse ja tornava a ser a la plaça, assegut a un dels pocs bancs que han deixat per poder seure. Vaig saludar-los a ell i a l’Anna Maria i vaig saber que un cop arribada l’ambulància a l’Hospital del Mar, li van tirar la maleta al femer.  
Una setmana més tard, al baixar les escales de casa cap a les 9 del matí em vaig aturar a un replà a saludar al Luis (veí de l’escala). Em va dir; “Joan, sabes que ha muerto un vecino?”  Es referia a en Jesse, que tot i no tenir ni contractes ni propietats a la plaça i dormir al ras, el Luis el considera un veí. L'Anna Maria m'ha dit que els del forn del carrer Xuclà es queden el gos.

1 comentari:

  1. Por el vecino Jesse, que descanse en paz; y por el desarrollo de la tolerancia- y no de las rejas- en la plaça de Vicent Martorell.... SALUD.

    ResponElimina